ممنوعیت واردات کالاهای گروه ۴ در سال ۹۹

ممنوعیت واردات کالاهای گروه ۴ در سال ۹۹

وزیر اقتصاد از گمرکات خواست جلوی واردات کالاهای گروه ۴ در سال ۹۹ را بگیرند.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، واردات کالاهای گروه ۴ در سال ۹۸ ممنوع شد اما به دلیل رسوب زیاد اینگونه کالاها در گمرکات بر اساس مجوزهای موردی هیات وزیران و وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اجازه ترخیص به برخی از این کالاها تحت شرایطی داده شد اما به نحویکه وزیر اقتصاد گفته به نظر می رسد عزم دولت برای ممنوعیت واردات کالاهای گروه چهار در سال ۹۹ جدی است و خبری از مجوزهای موردی هم نخواهد بود.

وزیر اقتصاد در این خصوص از گمرکات کشور خواست با قدرت جلوی واردات کالاهای گروه چهار را که عمدتا شامل کالاهای لوکس و غیر ضروری است در شرایط خاص اقتصادی کشور بگیرند.

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه بازدید از گمرک امام خمینی این خبر را اعلام و اظهار کرد: امروز اتفاق بسیار خوبی رخ داده است و آن واردات ماشین آلات ساخت تجهیزاتی مانند دستکش و ماسک است.

وی افزود: این اخبار امیدبخش باید به گوش مردم برسد که بسیج همگانی مسئولان را شاهد باشد. گمرک در مدت ۴۸ ساعته توانسته پروسه واردات و ترخیص را انجام دهد.

وزیر اقتصاد با اشاره به تخلیه روزانه و خرید مجدد کالاهای تجهیزات مقابله با کرونا گفت: واردات ماشین آلات کار بسیار خوبی است که در آینده برای ایران خودکفایی را همراه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 41 میلیارد و 300 میلیون دلار کالاهای غیر نفتی از کشور صادر شد ، افزود: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال جهش تولید خوانده اند، باید لوازم این جهش توسط نهادهای مسئول ایجاد شود و از جمله در بخش گمرک، امور گمرکی مربوط به صادرات و واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه به سرعت انجام شود و این امر مستلزم تحرک بیشتر گمرک های کشور است.

فرهاد دژپسند همچنین از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران گمرک های بوشهر، باشماق، پرویز خان، بندر عباس و آستارا گفتگو کرد و ضمن تشکر از فعالان و سربازان گمنام عرصه جنگ اقتصادی ، از نزدیک در جریان فعالیت های این گمرک ها قرار گرفت.

منبع