آشپزخانه‌ای رویایی با آکس چوب

آشپزخانه‌ای رویایی با آکس چوب

کابینت‌هایی که در آشپزخانه‌های امروزی وجود دارند، از متریال مختلفی تشکیل شده‌اند و دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی هستند. امروزه هیچ محدودیتی وجود ندارد تا شما در آشپزخانه‌تان، کابینت‌های کلاسیک و رومی، نئوکلاسیک و ویکتوریایی، روستیک یا روستایی و یا حتی کاملا ساده و مدرن نداشته باشید! با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، همه‌ چیز امکان‌پذیر است تا آرزوی شما برای داشتن انواع مدل کابینت آشپزخانه در سبک‌ها و رنگ‌های متنوع برآورده شود. با این وجود، انتخاب بهترین نوع و مدل کابینت آشپزخانه ، چندان هم کار آسانی نیست و ممکن است شما را در انتخاب، دچار سردرگمی و ابهام نماید.

ما در این محتوا در کنار شما هستیم تا تفاوت‌های عمده‌ی دو نوع کابینت مدرن و کلاسیک را برایتان شرح دهیم.

تفاوت کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

انواع کابینت‌های مدرن و کلاسیک، مزیت‌ یا امتیاز ویژه‌ای نسبت به یکدیگر ندارند و تنها از جنبه‌ی ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. همه‌ی کابینت‌های کلاسیک و سنتی، با تجهیزات مدرن و طراحی‌های اصولی و مهندسی ساخته می‌شوند و تنها ظاهر آن‌هاست که سنتی و کلاسیک طراحی می‌شود. کابینت‌های مدرن و کابینت‌های کلاسیک، فارغ از متریالی که از آن تشکیل می‌شوند، در بُعد خارجی و ظاهری دارای تفاوت‌هایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    • کابینت‌های کلاسیک، بسیار پر کار و با جزئیات فراوان طراحی می‌شوند؛ انواع طرح‌های کنده‌کاری شده و منبت، بر روی کابینت سبک کلاسیک چه از جنس چوب و چه از جنس ممبران دیده می‌شود، در حالی که کابینت‌های سبک مدرن، در اوج سادگی دیده می‌شود. کابینت‌های مدرن، به حدی ساده هستند که گاهی بدون دستگیره ساخته می‌شوند، گاهی یکسره از سقف تا زمین امتداد دارند و شکاف بین کابینت‌ها، تنها چیزی است که از آن‌ها دیده می‌شود.

    • کابینت‌های کلاسیک در رنگ‌های بسیار سنگین و وزین دیده می‌شوند، اما کابینت‌های سبک مدرن، در هر رنگی ممکن است ساخته شوند؛ اگر چه طراحان تمایل بیشتری به استفاده از رنگ‌های روشن، براق و سرد دارند.

    • چوب طبیعی، یکی از اصلی‌ترین متریالی است که در کابینت کلاسیک کاربرد دارد و اگر از چوب استفاده  نشود، ممبران جای آن را می‌گیرد که در واقع، ماکتی از چوب طبیعی است. اما در کابینت مدرن، کمتر از متریال با ارزشی همچون چوب طبیعی استفاده می‌شود.

    • کابینت‌های کلاسیک، بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ و روشن کاربرد دارند، اما کابینت‌های مدرن به دلیل آن‌که ساده و بی‌آلایش هستند برای هر آشپزخانه‌ای با هر متراژی مناسب هستند.

    • در آشپزخانه‌های کلاسیک، تمایل به استفاده از وسایل طبیعی به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، کانتر کابینت کلاسیک از سنگ‌های طبیعی مرمر یا غیره انتخاب می‌شود، در حالی که در آشپزخانه‌های مدرن، این الزام وجود ندارد و متریال طبیعی کمتر دیده می‌شود.

    • کابینت‌های سبک کلاسیک، دارای نمای ظاهری گرم و نوستالژیک هستند و کابینت‌های سبک مدرن، ظاهری ساده، سرد و غالبا درخشنده و براق دارند.

2

پرکاربردترین کابینت‌هایی که در سبک مدرن و کلاسیک کاربرد دارند:

با توجه به آنچه گفته شد، متریال مختلفی در ساخت انواع کابینت‌ آشپزخانه کاربرد دارند که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم و توضیح مختصری برای هر یک بازگو می‌کنیم.

کابینت‌های تمام چوب، بهترین و عالی‌ترین نوع کابینت‌های کلاسیک محسوب می‌شوند. این کابینت‌ها تماما از چوب طبیعی تشکیل شده‌اند و طرح‌های منبت آن، دست‌ساز است. کابینت‌های تمام چوب، بسیار گرانقیمت بوده و ارزش بالایی دارند.

مدل کابینت ممبران در سبک کلاسیک، یکی از رایج‌ترین انواع کابینت‌های کلاسیک است، زیرا قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به کابینت‌های تمام چوب دارد و می‌تواند تمام طرح‌ها و مدل‌های آن را نیز در بر داشته باشد. کابینت ممبران، از mdf خام تشکیل شده و سپس طرح‌های منبت و کلاسیک، توسط ماشین cnc بر روی mdf خام ایجاد می‌شود. پس از آن، توسط روکش pvc ، به صورت یکپارچه وکیوم و پوشش داده می‌شود.

انواع مدل کابینت ممبران ، می‌توانند در سبک کلاسیک و سبک مدرن طراحی شوند و در واقع ممبران، متریالی است که در هر دو سبک، کاربرد دارد.

کابینت ام‌دی‌اف، در سبک مدرن طراحی می‌شود و یکی از پرکاربردترین انواع آن است. کابینت ام‌دی‌اف، به کابینت اقتصادی مشهور است، زیرا قیمت آن نسبت به سایر انواع کابینت‌، ارزان‌تر است. این کابینت، تنوع رنگ و مدل بسیار بالایی دارد و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، می‌تواند بسیاری از طرح‌های کابینت مدرن، حتی کابینت منحنی و هلال را پوشش دهد.

3

کابینت های گلاس با ظاهری درخشنده و جذاب، چشم هر بیننده‌ای به خود خیره می‌سازد. کابینت هایگلاس نیز در سبک مدرن، طراحی می‌شود و با ظاهر درخشنده و براقی که دارد، باعث می‌شود بازتاب نور بیشتری در آشپزخانه پدید آید؛ ازین رو برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است.

مغزی کابینت هایگلاس، از ام‌دی‌اف خام است، اما توسط روکشی به نام پلکسی‌گلس که جنس آن پلاستیک فشرده است، تشکیل شده است.

کلام آخر :

هماهنگی و هارمونی بین اجزای دکوراسیون خانه و آشپزخانه، چیزی است که زیبایی را برای منزل شما فراهم می‌آورد. آشپزخانه شما چه کلاسیک باشد و چه مدرن، اگر اجزای آن نادرست و نابجا انتخاب شده‌ باشند، نازیبا و بدقواره خواهند بود و در آنچه که از زیبایی قرار است به بیننده منتقل کنند، ناتوان و عقیم خواهند بود.

این محتوا توسط تیم نگارش آکس چوب نگاشته شده است. ازین که همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

منبع